*KEHIDUPAN*

Umrah Tarbawi  

Tuesday, February 16, 2010



Salam…

Maaf lama tidak mengemaskini blog.. sudah bersawang pun blog barang kali

Sibuk dengan kerja..

Sibuk dengan persiapan.. Mungkin ada yang tertanya, persiapan apa..

Pesiapan menamatkan zaman bujang.. Alhamdulillah. Jadi silalah melawat ke laman sesawang K.A.M.I Al-Fath

Kemudian, kembali sibuk dengan kerja dan pesiapan rumah baru (baca: sewa).. Dalam kesibukan saya, Allah bagi saya kemudahan untuk menguruskan peserta Umrah..Pening juga hendak menguruskan..Pertama kali menguruskan dari mula sampai akhir..Bermula dengan iklan sehinggalah pendaftaran..jadi sekarang fasa untuk mengumpul duit pendahuluan dan dokumen-dokumen penting.

Dari sini saya belajar untuk bersabar.. bersabar dengan karenah dan ragam orang ramai..sampaikan seolah-seolah fobia untuk mengangkat telefon..huhu, terasa malas nak berkata-kata.Bukan apa, takut tergarang atau kmarah-marah denagn mereka padahal mereka pastinya lebih tua dari saya..hehe;) lawak lah rasanya…Bak kata orang,"pengalaman mengajar kita erti kedewasaan".

Jadi seterusnya akan diadakan kursus umrah bagi peserta yang mengikuti kembara Umrah Tarbawi kali ini..harga yang kami tawarkan sekadar kemampuan orang ramai, InsyaAllah. Nama pun tarbawi jadi adalah eleman tarbiyyah dalam umrah yang kami sediakan. Rasulullah S.A.W dan sahabat juga mengalami tarbiyyah, inikan kita manusia biasa.

Terasa juga ingin melangkah kaki ke sana menunaikan ibadah Umrah, tetapi mungkin belum rezeki saya. tapi saya yakin, InsyaAllah akan sampai masanya juga.. Setiap Kesabaran itu, Allah Balas dengan sesuatu yang sangat berharga:) Jadi usaha, doa dan tawakal.Itulah resipinya.


alfath : PUT YOUR TRUST IN ALLAH

AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ Umrah Tarbawi

 

Design by Amanda @ Blogger Buster